Dag3 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag3 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag3

Door: Ciel

Blijf op de hoogte en volg Ciel

22 September 2016 | Spanje, Hospital de Órbigo

Vanmorgen, na een redelijke nachtrust, een heerlijk overdadig ontbijt met grote schaal vlees/kaas brood,toast en jus,koffie en thee op pad. De goede(!) route meteen te pakken. Jammer genoeg vlak naast de N120, maar we keken naar de natuur rechts of links van ons en die was mooi. Veel velden met zonnebloemen, mais een beekje en we hoorden veel vogeltjes.
Een koffiestop, €1,20!, en op naar San Martin en daarna Hospital de Orbigo, vandaag het eindpunt. Moeiteloos of er niets gebeurd was gisteren! In totaal vandaag slechts 12 km. We kwamen nog wat bekenden van gister tegen, regelmatig andere caminolopers maar zeker geen file. We herkenden de mooie oude brug over de rivier van vorig jaar. Een mooi plaatsje.
Om half 1 waren we al in het nieuwe hotel. Prima kamer en de koffer was er al. De was die nog niet helemaal droog was van gisteren uitgehangen en terug het dorp in, gezellig lunchen bij een prachtige Hostal met een binnentuin vol weelderig bloeiende petunia's en olijfboompjes met grote olijven eraan. Om jaloers op te worden! Lekker in een parkje bij de rivier wat cryptogrammetjes maken. Háást een rustdag zo...
Het weer is prima, 22*. Fijner dan de 25* van gister, vanmiddag ook wat bewolkt. We houden het maar rustig vandaag, want morgen wordt weer wat pittiger met aardig wat klimmetjes.

• 22 September 2016 - 22:58

Dicky Berg:

Fijn dat jullie na de zware tocht van gisteren het iets rustiger hadden.