Dag 9 - Reisverslag uit Las Herrerías, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Las Herrerías, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Ciel

Blijf op de hoogte en volg Ciel

28 September 2016 | Spanje, Las Herrerías

Gisteravond nog heerlijk ons caminomenu genuttigd op het dorpsplein. Op deze dag hoorde een selfie met een glaasje er even bij.. Vandaag verlaten we in het donker ons romantische stekje. Het is 8 uur én nog echt behoorlijk donker. De honden blaffen niet als we langs lopen. Dat doen ze de hele nacht, maar overdag zijn ze stil.... Er zijn veel honden, ook loslopende middenin het bos, maar overdag liggen ze meestal te slapen midden in de zon.
We steken bij het stenen pelgrimsmonument de Rio Burbia over. We blijven de route langs de weg volgen om 2 redenen, de eerste is dat de andere route hoog boven de weg in de mist ligt. We kunnen dan dus toch niets van het uitzicht zien en bovendien is er weinig verkeer. We zijn niet de enigen die bijtijds op pad zijn gegaan!
Het is weer een mooie bergachtige omgeving, we slingeren tussen de bergen door via een stijgende weg.Het eerste plaatsje is Tabadelo, vervolgens Portela de Valcarce. Iedere keer steken we de rio Valcarce over en de snelweg loopt heel hoog boven ons. Het gaat weer in een lekker rustig tempo en steeds zijn we weer verbaasd dat we het volgende plaatsje al zo snel bereiken. De koffie is heerlijk én natuurlijk verdiend, de toiletten overal schoon en dat is ook fijn.
Bij Vega de Valcarce hebben we er al 18 km op zitten, nog maar 4. Het is hier bebost met oa grote kastanjebomen, fijn voor de schaduw want de zon is al behoorlijk sterk. Het wordt vandaag weer27* De jassen zijn uit en de pijpen weer kort. Een heerlijk stukje stokbrood met kaas gaat er alweer in. Wat een wonder dat ik dat met mijn kaak redelijk goed kan eten.... Ik heb weinig last met eten, misschien dankzij de spalk die ik 's nachts nog steeds in moet.
Om 2 uur zijn we na 22 km op de plaats van bestemming: las Herrerias. Weer een prachtig eenvoudig hostal aan de route. Een foto daarvan zit er weer bij!
Morgen ons laatste stukje van onze camino1!
Tot nog toe is alles vlekkeloos verlopen: ze wisten dat we kwamen en de koffer was er altijd!
Na het laatste wasje heerlijk lezen op het terras.

• 28 September 2016 - 16:14

Dicky:

Het is toch gelukt met het verslag, dank zij Angèle, die schat.
    Zo te lezen en te zien maken jullie een prachtige tocht, heel leuk om op de hoogte te blijven.
    Morgen het laatste stukje, ook dat zal nog helemaal naar jullie zin worden.
    Groeten, Dicky