Dag 10 - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Ciel

Blijf op de hoogte en volg Ciel

29 September 2016 | Spanje, A Coruña

Vandaag de laatste wandeldag van onze camino deel 1! We vertrekken weer vroeg uit ons mooie hostal. Het is lekker fris en we moeten flink klimmen. Na 500m komen we onze duitse vrienden tegen. Benieuwd of mevrouw het redt bij deze zware tocht, ze heeft de laatste tochten per bus afgelegd.....
De klim naar la Faba is heftig, door een mooi bos en een stenige weg. In 3 kwartier zijn we er, precies volgens het boekje. Daarna weer een stevige klim nu naar La Laguna, óók weer 3 kwartier. Nu is het bos geweken en we hebben prachtig uitzicht over het dal, maar ook verder omhoog... een glas vers geperst sinaasappelsap gaat er wel in en we spreken nog wat lotgenoten. Iemand uit Zuid-Afrika, een Nederlandse en een Amerikaanse. Zij lopen alle 3 alleen en gaan naar Santiago door. Het laatste stuk aar O Cebreiro valt ons mee. We paseren de grenspaal met Gallicië en een kmpaaltje met 162,5 km erop. Dat is ongeveer de afstand die we volgend jaar nog 'moeten' lopen.
Het dorpje O Cebreiro is erg leuk, even de winkeltjes in en als afsluiting het mooie kerkje met gregoriaanse muziek. Hier steek ik weer een écht kaarsje aan. Overal zijn bijna electrische lichtjes en dit is pas de 2e keer met échte kaarsen. Dankbaar dat we zo'n mooie tocht hebben kunnen maken. Voor onze families en vrienden.
Het hostal waar onze koffer moet staan vinden we snel. De koffer is er nog niet, maar na een half uur komt de taxi mét koffer en de chauffeur brengt ons naar het busstation 4 km verderop. We kunnen de bus nog nemen van half 1. Een bus met gereserveerde plaatsen en tvschermpje met films en muziek. 2 en een half uur later zijn we in A Coruna en vinden het hotel al gauw.
Echt vlekkeloos is onze reis tot nog toe. Morgenochtend naar het vliegveld en via Madrid naar Schiphol. Rob komt ons in Driebergen weer halen. Raar idee om morgenavond weer thuis te zijn maar wél met heel veel mooie herinneringen.

• 29 September 2016 - 19:02

Henk:

R.Bloem, De weg der Wonderen 1998 heeft als motto: "Gaandeweg verliest het doel en wint het oog". Ik heb gelezen dat jullie genoten hebben van al wat je onderweg zag.
    En om te besluiten het motto van Dante:
    "ma noi siamo peregrini come voi", maw." U denkt mischien dat wij op de hoogte zijn van deze weg, maar wij zijn pelgrims net als u.". Mooi he.

Goede thuisreis!

• 29 September 2016 - 19:51

Diny Castermans:

Dag Ciel en Jurrie,
    Henk is zo vrij geweest jullie verslag elke dag door te sturen naar mij. Ik heb dus op afstand meegenoten van jullie ervaringen en belevenissen. Leuk om te lezen!! Ik kreeg een beetje heimwee naar de enkele wandelingen die wij met jullie (en Henk) maakten in Italië.
    Nu nog zorgen dat je, gezond en wel, terug komt, he? Het regent hier nu, dus je hoeft niet meteen de tuin te sproeien morgen!
    Lieve groet, ook van Toon en een goede terugreis.
    Diny