Dag 4 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Ciel

Blijf op de hoogte en volg Ciel

23 September 2016 | Spanje, Astorga

Na een slechte nacht in een heerlijk bed om half 8 op. Het ontbijt is weer overvloedig en heerlijk, het weer ook prachtig. Wat zijn afritsbroeken toch een fantastische uitvinding: het is 10* , in de vroegte te koud voor een korte broek, maar om 10 uur kunnen de pijpen eraf!
De route gaat meteen de mooie natuur in. Een ruime veldweg leidt ons naar het volgende dorpje waar een standbeeld staat voor de Pelegrinos, de pelgrims. Na een flink uur lopen een koffiestop bij weer een prachtig hostal, stempeltje scoren en weer de velden in. Een aardige Vlaming op de foto gezet die lyrisch was over een provisorisch stoeltje gemaakt van wat stenen en een plankje, waar hij heerlijk op zat.
Het is behoorlijk klimmen gevolgd door afdalinkjes. We komen veel bekenden tegen waaronder een duits echtpaar (blijkt) waarvan de vrouw behoorlijk gezet is. Ze lopen met flink wat bepakking rustig verder! Knap.
Er staat een kruis met een 'vogelverschrikker' en weer een heel eind verder in the middle of nowhere een spanjaard met een stalletje met rustbanken en gratis fruit en drinken. Een verademing en we nemen graag wat sap. Natuurlijk staat er een geldkistje waar je wat in mag doen...
Een verrassende onderbreking. Na wat bochten zien we ineens de contouren van het voorstadje van Astorga, maar ook al heel duidelijk de kathedraal waar we vlakbij zullen overnachten.
Het is een prachtig gezicht. We zien een vrolijke gitarist die met zijn gitaar goochelt onder het zingen en ook een busje met mensen met Alzheimer, ze zijn een dagje uit, het ziet er vertrouwd uit! Toch is het dan nog meer dan een uur voor we op de plaats van bestemming zijn, hotel Gaudi... Een fraai hotel met uitzicht op de kathedraal! Ook deze 17 km gingen ons goed af en we hebben ervan genoten. Het stadje is erg gezellig en op een pleintje smaakten de pintxos met een glaasje witte wijn heerlijk!

• 23 September 2016 - 16:44

Dicky:

Lieve mensen,
    Dit moet wel een heerlijke dag zijn geweest, via Angele kreeg ik het verslag weer doorgestuurd, wat ik erg fijn vind.
    Hoop dat je vannacht beter slaapt, groeten, dicky

• 24 September 2016 - 07:59

Henk:

Als je de weg niet weet, moet je thuis blijven. Daarom was ik wat achterop gemaakt. Maar ik ben weer bij. en door je verslagen loop ik gewoon met je mee.! Leuk, dank je wel
    Het is al een oud pad. Het lijkt of Seneca het al kende, toen hij schreef:" Het eerste waar we voor moeten zorgen is dat we niet als schapen achter de kudde van hen die voor ons uitgaan moeten lopen, want dan zijn we niet op de weg die we moeten gaan, maar die wordt begaan.". Goede reis.

• 24 September 2016 - 10:04

George En Mies:

Hallo Ciel en Jurrie.

Met veel plezier lezen we telkens jullie reis verslag. We genieten van het verhaal en ook van de leuke foto's.
    Het doet ons denken aan onze wandelingen samen en met de groep vrienden tijdens onze overwinteringen.
    Alleen ons einddoel was meestal de chinees!
    Geniet verder van de wandelingen en we blijven jullie volgen.
    Goede reis en veel groeten.
    George en Mies

• 24 September 2016 - 14:31

Annemarie:

Knap hoor 17 km lopen. Zo te lezen genieten jullie van de trip!
    goede reis!

• 24 September 2016 - 20:11

Henk:

'Afreizend ervaart men het leven vreemder,
    overal anders en overal eender".