Dag 6 - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Ciel

Blijf op de hoogte en volg Ciel

25 September 2016 | Spanje, Molinaseca

Wat is het leuk om reacties te krijgen van jullie,via dit blog, mail of wat dan ook! Al was in dit dorp Rabanal de verbinding erg slecht....
We zijn vandaag vroeg uit bed, we hebben 26 km voor de boeg en moeten van 1150m eerst naar 1515m en vervolgens een steile weg naar beneden naar 590 m.
Het is nog een beetje donker om 8 uur en na ons heerlijk ontbijt gaan we op pad. Een beetje gespannen, want vandaag komen we bij het Cruz de Ferro. Dé plaats waar veel pelgrims sinds eeuwen een steen bij het kruis leggen, het ritueel waarmee ze symbolisch iets afleggen van wat hun ziel bezwaart.Vorig jaar 25 september(!) waren we hier ook en toen had ik één grote steen uit Driebergen meegenomen, dit keer 9 kleinere en één grote. Ik hoop dat ik weer iets heb kunnen achterlaten....
De route gaat weer door prachtige natuur, volop lijsterbesboompjes Vol rode bessen, brem nog mooi geel en heide. De klim naar Foncebadon valt ons erg mee en ook naar het Kruis gaat het prima. Het is dan ook nog fris: ik hebvoor het eerst een jas aan én handschoenen. Vannacht heeft het flink geregend Er is wat grondmist, maar de zon komt al gauw op en het wordt lekker. We passeren Manjarin, Collado de las Antennas, waar we vorig jaar in de bus van SRC konden stappen.
We drinken wat endan komt de afdaling naar Acebo een leuk bergdorpje waar onze Duitse mevrouw al zit. Zij is mer de taxi gekomen, ze had zoveel blaren....
We hebben prachtige vergezichten vanuit de bergen op het dal. We lopen nog ruim 10 km verder. Via een lang steil pad komen we bij het dorpje Molinaseca, de Romeinse brug over en we zijn bij ons eindpunt van vandaag: Hostal El Palacio!

• 25 September 2016 - 18:50

Rob/ria:

Hoi Ciel en Jurrie.

Net terug van Familieweekend en jullie verslagen gelezen van de afgelopen 2 dagen. Heel fijn dat het jullie goed afgaat en het goed naar jullie zin hebben. Het lopen geeft geen problemen zo te lezen dus jullie halen de eindstreep met gemak.
    Geniet van de tocht verder.

Hartelijke groeten

Ria en Rob

• 25 September 2016 - 18:49

Rob/ria:

Hoi Ciel en Jurrie.

Geniet van de tocht verder.

Hartelijke groeten

Ria en Rob

• 25 September 2016 - 21:10

Henkbloem:

"De eerste schreden zijn gewoonlijk
    op het goede pad. Pas gaandeweg
    bemerk je een geringe afwijking
    die moet zijn begonnen lang
    voordat je halverwege was" .